دوربين نيكون

آشنايي با تاريخچه و معرفي انواع دوربين هاي نيكون

دوربين نيكون

۱۷ بازديد

دوربين نيكون

نيكون AW1: اولين دوربين با لنز قابل تعويض ضد آب دنيا

تا كنون هرگاه صحبت از دوربين هاي ضدآب و مقاوم مي شد، معمولا انتخابهاي شما به كامپكت هاي ببين و بگير محدود بودند. اما نظرتان چيست كه دوربيني با لنز قابل تعويض را همراه تان به پارك آبي يا استخر ببريد؟ بله، يكي از راه ها استفاده از جعبه هاي ضدآب گرانقيمت ضدآب ويژه دوربين هاي DSLR است. اما يك روش هم خريد AW1، عضو جديد سري وان نيكون است. اولين دوربين با لنز قابل تعويض ضد آب دنيا.

در اينجا رينگ روي بدنه و لنز به گونه اي چفت و بست مي شوند كه جلوي هر نفوذي را گرفته و دوربين شما را تا عمق ۱۵ متري محافظت مي كنند. البته در اين ميان زمان و تلاش فيزيكي بيشتري نسبت به معمول بايد صرف تعويض لنز كنيد.

هرچند كه فعلا براي عكاسي در زير آب با اين دوربين، تنها به دو لنز ويژه محدود خواهيد بود: لنز ۲۷.۵-۱۱ ميليمتري با f/3.5-5.6 و يا لنز وايد ۱۰ ميليمتري با f/2.8 كه جدا از بدنه فروخته مي شود. هرچند كه هنوز لنزهاي معمول دوربين هاي سري 1 نيكون را مي توانيد بر روي AW1 مورد استفاده قرار دهيد. اما ديگر دوربين تان مقاومتي دربرابر آب و گرد و غبار نخواهد داشت.

اما هنگام استفاده از تجهيزات ذكر شده، علاوه بر مقاومت در برابر آب، دوربين شما در برابر گرد و غبار و همچنين در مقابل يخ زدگي تا منفي ۱۰ درجه سانتي گراد مقاوم خواهد بود. و البته در مقابل شوك و سقوط از ارتفاع ۲ متري هم مي تواند دوام بياورد.

از نظر تجهيزات داخلي، اين دوربين همانند مدل J3 نيكون است. از يك سنسور ۱۴.۲ مگاپيكسلي با فرمت CX بهره مي برد و حداكثر ISO آن 6400 است. اين دوربين با كيفيت 1080p به ضبط ويديو مي پردازد. و البته در AW1 مي توانيد تجهيزات جديدي همچون ارتفاع سنج، عمق سنج، GPS، قطب نما و شتابسنج (براي تغيير حالت عكاسي با يك دست) را هم بيابيد. و نهايتا يك فلش بيرون جهنده كه در زير آب هم قابل استفاده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.